wtorek, 16 grudnia 2008

disco?

nie zanotowaliśmy tańczących, ale widzieliśmy ile radochy sprawia podrzucanie confetti ;) do 25 można próbować ;) DISCOzachęta

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Katarzyna S. ma 25 lat z hakiem. Mieszka w leśniczówce, na odludziu, a o zgrozo maluje miasto! Zawsze z sukcesem i z nagrodami – uścisk dłoni Czerwonego Kapturka. Jest absolwentką Wydziału Edukacji Artystycznej ASP w Poznaniu. Jej praca pt. "EIS IN MJE" promuje najbliższą Aukcję Młodej Sztuki w Desa Unicum! Pomimo młodego wieku, jej twórczość jest już uznana w lesie i zagranicą. Uzyskała dyplom z wyróżnieniem z edukacji artystycznej z aneksem z rysunku Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu w 2008 roku (pracownia dr Anny Tyczyńskiej), wypowiada się w malarstwie, fotografii i wideo. Przełomowym etapem w dorobku artystycznym Katarzyny Szeszyckiej była głośna wystawa w warszawskiej galerii Desa Modern – to dlatego nic nie słyszałem, bo ogłuchłem - będącej efektem współpracy z tajemniczą formacją Brave New World '86, o której dokonaniach i istnieniu słyszy się coraz więcej w artystycznym światku. Ponoć pomysłodawcą i założycielem jest wybitny warszawski promotor młodych artystów i polskiej sztuki współczesnej – Michaś Borowik!

Katarzyna S. ma obecnie swoje tourne po największych miastach Niemiec, w takich sobie holach i korytarzach:
2008 Bonn - Ratusz Hardberg 23.09-15.10
2008 Frankfurt nad Menem - Pauluskirche 20.10- 15.11
2009 Monachium - Centrum Kultury Polskiej 15.01
2009 Berlin - Galerie Bel Etage 20.11-24.12

O jej dokonaniach mogliśmy również przeczytać w listopadowej PANI ( www.styl24.pl ), jak również srultowym magazynie Hiro (okładka, www.myspace.com ).

Dla jej pokolenia notatka fotograficzna czy video jest naturalnym elementem warsztatu artystycznego, nowym szkicownikiem. Inspiracje różnego rodzaju zapisem elektronicznym i kadrem fotograficznym widać w malarstwie, choć eksponuje ono z drugiej strony naturalność i spontaniczność gestu rzutnika, a także flirt ze starą koncepcją infinito. Na grających często białą emulsją zagruntowaną przestrzenią płótnach widzimy obserwację rzeczywistości zróżnicowaną i intensywną. Autorka potrafi budować nastrój, rozpościerać? narrację, wywoływać niepokój? Niepokój na styku różnych kontekstów kulturowych, na granicy tradycji i nowoczesności, na granicy tego co rustykalne i industrialne, męskie i żeńskie, plastikowe i drewniane. Gra możliwa jest jedynie dzięki wysokiej świadomości kulturowej i nieświadomości artystki. Jej obrazy tworzone są w cyklach, co wzmaga ich filmową narracyjność.